En målrettet metode til at finde et flyttefirma

15 May 2019 Anders Lundtang Hansen

editorial

Nu tager vi lige udgangspunkt i et flyttefirma i denne artikel, men mindre konkret kunne det sådan set være et hvilket som helst andet firma, hverv eller lignende, som du har brug for at finde, men for at holde information jordnær og forståelig, så bruger vi et flyttefirma som eksempel.

Kender du blandt andet det, at du har en samtale med en ven, kollega eller andet om et eller andet specifikt, og så er der pludselig reklamer for det på nettet lidt senere, når man bruger nettet til noget helt andet?

Det er da egentlig meget påfaldende. Nogle gange er det smart, selvom det også kan virke lidt skræmmende, for man kan faktisk ikke huske, man har søgt efter emnet aktivt, men måske gjorde man det, og så har man bare glemt det.

Andre gange er man dog overbevist om, at man bliver overvåget, og så melder der sig en portion paranoia.

I den praktiske afdeling kan man faktisk udnytte dette til at finde frem til det, man skal bruge, som i vores tænkte eksempel er et flyttefirma.

For at forklare dig lidt om, hvordan det fungerer, så hører det sig til nu om dage, at søgemaskinerne registrerer din aktivitet på nettet i stort omfang. De data bliver så gemt og brugt af firmaer, der kan målrette blandt andet sponsoreret indhold til dig.

Det kan man synes om, hvad man vil, og man kan begynde at diskuttere regler og omfang af dette, men i denne sidste del af artiklen vil vi vise, hvordan du kan bruge det til din fordel.

Lad os netop sige, du søger efter et flyttefirma. Så søger du rundt på nettet efter dette, men finder ikke umiddelbart noget interessant.

Vent så til senere eller dagen efter, og dine søgninger vil være bliver omsat til målrettede annoncer for flyttefirmaer, der passer til det, du lige søgte efter til dine behov.

Det er da smart, ikke?

Et eksempel på noget, der kunne dukke frem som resultat, kunne være dem her: http://www.nordflyt.dk/

More articles