Skarpt logo design hos erfaren grafiker

25 February 2020 Astrid Pedersen

editorial

Er du i markedet efter et nyt logo til din virksomhed? Så bør du nøje overveje hvorledes skiftet fra det forhenværende logo design til det nye skal foregå. Du skal være opmærksom på faren ved at skifte et logo, du måske har haft i mange år, ud. Din virksomhed vil miste den genkendelighed, den gennem årene har bygget op hos kunderne, som måske vil stå uforstående over for dette uventede image skift.

Det er vigtigt, at du overvejer, om ikke du blot burde friske det nuværende logo op, således at det bliver mere tidssvarende. Under alle omstændigheder bør du lægge en strategi for kommunikation af dit logos stil skifte, hvis du ikke ønsker at forvirre kunder og andre interessenter.

Få hjælp til nyt logo hos en professionel grafiker

Der kan selvfølgelig være indlysende grunde til at vælge en løsning med et helt nyt logo. Måske har dit ”logo” til dato bestået i virksomhedens navn skrevet sort på hvidt i en standard Microsoft Word font. Dette er selvsagt ikke den mest inspirerende måde, hvorpå man kan opbygge et logo, men ses ofte blandt mindre virksomheder, som ikke har prioriteret udvikling af en grafisk og visuel identitet fra begyndelsen, og derfor har måttet nøjes med hvad de selv kunne frembringe. I dette tilfælde er det selvfølgelig oplagt at udvikle et helt nyt logo design, og måske ved samme lejlighed friske hjemmeside, brevpapir og visitkort op.

Er virksomheden allerede i besiddelse af et genkendeligt firma logo, men virker det lidt forældet, kan det hurtigt bringes up to date med hjælp fra en dygtig og erfaren grafiker. Som regel skal der ikke andet til end en toning af farverne, og eventuelt fjernelse af slagskygger, relief effekt eller highlights før logoet passer perfekt ind i 2020.

Du kan læse mere om logo design, og få et tilbud på et nyt logo, på Logoshop.dk

More articles